Minecraft

 

Minecraft je nezávislá počítačová hra napsaná v Javě Markusem "Notchem" Perssonem, aktuálně vyvíjená firmou Mojangpod taktovkou Microsoftu. Je to tzv. sandboxová hra, ve které si hráč může dělat, co se mu zachce. V tomto případě je hráč vrhnut do krychlovitého 3D světa, kde si musí sám nasbírat materiál na stavbu obydlí a na výrobu nástrojů. Ve hře je aplikován efekt dne a noci. V noci a ve stínu se objevují příšery.

 

Dimenze

V základní hře jsou tři dimenze: Overworld, Nether a The End. Různé modifikace mohou přidat další dimenze, např. Moon, Aether, Twilight Forest či Ore. Jednotlivé dimenze jsou propojeny portály, přičemž struktura každého z nich (použité bloky, tvar, způsob aktivace…) je závislá na dimenzích, které propojuje.

Normální Svět

Overworld (okolní svět) je dimenze, ve které se ze začátku hráč objeví. Existuje od vydání prvního Minecraftu. Na výšku má 300 bloků. Od verze Beta 1.0 je spodní část mapy ohraničena skalním podložím (Kamenem), který lze zničit pouze v creative módu. Volně se zde pohybují zvířata a v noci se objevují monstra. Svět je složen převážně z hlíny, kamene, štěrku, písku, vody a rud.

 

Generují se zde struktury jako dungeony, chrámy v džungli, opuštěné doly, trhliny, jeskyně, jezírka, řeky, pevnosti a NPC vesničky. Obsahuje velké množství biomů, jejich variací a několik technických biomů, každý biom má svoji určitou teplotu, která klesá o 0,05 každých 30 výškových bloků; pokud je teplota nižší než 1,5 tak v biomu bude pršet, a pokud je nižší než 0,15 tak biom je sněžný/zamrzlý. Mezi biomy patří: lesy, pouště, džungle, bažiny, planiny, oceány a mnoho dalších.

Nether

Nether (podsvětí) je dimenze podobná peklu. Do Netheru se lze dostat pomocí portálu, který se vyrábí z obsidiánů. Výšku i "nekonečnost" (Overworld není nekonečný, má 60000000x60000000 bloků. Je tedy rozlehlejší než Země.) má stejnou jako Overworld , ovšem souřadnice oproti Overworldu jsou 8krát menší – uražení 1 bloku v Netheru je jako vzdálenost 8 bloků v Overworldu. Nether tvoří zejména netherrack a láva, a občas se vyskytne i soul sand, glowstone, či quartz ore. Bedrockem je ohraničen zdola i shora. Nachází se zde Ghasti, Blaze, Magma Cube, Skeleton, Wither Skeleton a nejpočetněji Zombie Pigman. V Netheru se také nalézají Nether pevnosti z Nether Bricku, ve kterých se spawnují wither skeletoni, blazové i normální skeletoni, které jinde v Netheru nepotkáte.

The End

(zkracováno na End) je závěrečná dimenze (po dostání se z ní hra pokračuje), do které se hráč dostane po doplnění ender očí do v survivalu hráčem nestvořitelném portálu (od 1.3.1. lze postavit v creativu) ve strongholdu. Objevuje se tam boss – Ender dragon, který létá a vystrkuje hráče přes okraj povrchu, a velká spousta Endermanů. Celá dimenze je stvořena z Endstone a obsidiánu. Z End bloku je tvořen povrch, z obsidiánu věže na kterých jsou Ender Crystaly, kolem kterých drak když proletí, získá HP (životy); ty hráč musí zničit, načež explodují a můžou poškodit i draka, pokud z daného krystalu zrovna čerpá životy když jej hráč zničí. Po zabití draka z něj - kromě ohňostroje - začnou padat zkušenosti (XP) a pod drakem se vytvoří portál zpět do Overworldu, a dračí vejce. Dračí vejce se sebere tak, že se před něj dá normální píst, a ten se aktivuje. Po vstupu do portálu se zobrazí závěrečné titulky a hráč se objeví na svém spawnu (místo kde se objevíte např. po smrti), nebo v posteli, ve které se vyspal poslední noc. Za zabití draka hráč dostane achievement.